Zdraví vás Adéla s dalšími hrami na rozvoj řeči. Dnes budeme kromě řečových dovedností trénovat také vnímání času a časové posloupnosti. Obrázky k násedujícím hrám naleznete vytištěné v tašce nebo si je můžete stáhnou se sdílené složky na Discu.
Před vámi je opět sada obrázků. Tentokrát se jedná o obrázky dějové posloupnosti. Dítěti pomáhá v orientaci v čase a prostoru. První dva obrázky slouží zejména pro předškoláky. Obrázky se mohou rozstříhat a společně je můžete zkusit s dětmi seřadit, jak jdou za sebou a také popsat, co se na nich děje.
Následující obrázky, které jsou vždy po trojicích lze využít pro jednoduchou hru. Opět musíte obrázky rozstříhat. Následně je poskládejte obrázky dolů. Poté se vždy střídejte ve směru hodinových ručiček a otočte jednu kartičku. Kartičky, které patří k sobě dávejte na jedno místo a snažte se je srovnat do správné dějové posloupnosti. Kdo najde poslední kartičku z trojice a správně seřadí a popíše dějovou posloupnost v rámci trojice, tak ji získává a s tím i jeden bod. Kdo seskládá nejvíce trojic vyhrává. (U dětí, které nerady prohrávají, lze se sourozenci vytvořit skupinku a vy rodiče můžete hrát proti nim. Prohra poté nemusí být tak bolestná.)
S menšími dětmi lze hrát bez otočení obrázků a děti vybírají z obrázků, které před sebou vidí. Také je u menších dětí vhodné vybrat nižší počet trojic a nelpět na správné dějové posloupnosti (stačí seskládat kartičky se stejnou osobou/pejskem/…). Schopnost správného zvládnutí časové a dějové posloupnosti je typická pro věk pěti let.